Det styrker selvforståelsen omkring bæredygtighed

KEIM Scandinavia


For KEIM farver giver det god mening at have en EPD, da de oplever, at det styrker deres selvforståelse omkring bæredygtighed.

Lars Anderskov fortæller:  

– Vi har to produktspecfikke EPD’er, og bruger dem i markedsføringen ved at gøre opmærksom på, at vi har dem, og hvor de kan rekvireres – hos EPD Danmark.

Han fortsætter:

– Vi ser ikke krav til EPD’er direkte i udbudene, men flere rådgivere opfordrer, gennem deres rolle som bygherrerådgiver, til at stille krav til EPD’er. Det er dog hovedsageligt på større byggerier, der skal bæredygtighedscertificeres.

Alligevel mener Lars, at dét at have en EPD giver KEIM stor værdi: 

– Det er helt oplagt at vi, med et produkt der bruges i byggebranchen, kan overbevise vores kunder om, at hvis man har en EPD, så har man også sikkerhed for, hvad det er for nogle ting, der er i vores produkter. Vi ved, hvad der er i den EPD, og det vil sige, at vi har større mulighed for, over for kunden, at forklare hvorfor, vi synes, at vi er bæredygtige.